Sosyal Medyanın Marka Bilinirliğini Artırmada Etkisi

Sosyal Medyanın Marka Bilinirliğini Artırmada Etkisi

Sosyal Medyanın Marka Bilinirliğini Artırmada Etkisi

Sosyal medya araçlarını hayatımıza girmesi ile markalarda bu medya aralarını tercih etmeye başladı.
Henüz yeni yeni gelişmekte olan, “online alışveriş yapmam” diyen Türkiye şimdi dünya genelinde 11. Sırada yer alıyor.

Instagram tarafından gerçek zamanlı olarak yayınlanan bilgilere göre popüler uygulama üzerinden günde ortalama 60 milyon fotoğraf yayınlanıyor. Üyelerinin %65’inden fazlası ABD dışındaki kullanıcıların oluşturduğu platformda günde ortalama 1.6 milyar beğeni paylaşılıyor. Instagram’daki markaların %70’i gün içerisinde en az 1 paylaşımda bulunmaktadır. We are social araştırmasına göre sosyal medyada günlük 2.4 saat vakit geçirmekteyiz. Yine başka bir araştırmaya göre seyahat severler destinasyon seçiminde sosyal medya ve interneti kullanmaktalar. Kullanıcıların %72’si arkadaşlarının yorum ve önerilerinden etkilendiğini belirtmektedir.

Sosyal medyanın insanlar üzerindeki etkisi bu denli fazla iken markaların bu sanal pazarda kendini tanıtma olanaklarını es geçmeleri büyük bir yanlış olacaktır.

Sosyal medya markaların tanına bilirliğini artırmak açısından çok büyük önem taşımaktadır. Hedef kitlesiyle etkileşime geçip onların soru ve görüşlerine yanıt veren markalar olumlu bir algı yaratıyor. Sosyal medya markanın her kesim ile iletişime geçmesi markanın bilinirliği ve popülerliğini önemli derecede etkilemektedir.

Sosyal medya üzerinde yapılan paylaşımlarda kısa ve öz yorumlar yapılmalı. Uzun yorumlar,  genelde kullanıcılar tamamını okumamakla birlikte görsel ne kadar dikkat çekici olsa bile paylaşımı incelememelerine neden olmaktadır. Örneğin Instagram’da sadece ürün görsellerini paylaşmak kullanıcı gözünde bir hayli yavan kalıyor.

Tatmin edici bir takipçi kitlesi elde etmek esasında sadece marka bilinirliği ve online varlığı geliştirmek adına atılması gereken ilk adımlardan biridir. Zira hala birçok markanın takipçi çekmeye odaklandığını ve bu hedefin ardından hedef kitlesiyle iletişim yaratma konusunda pasif kaldıklarını söyleyebiliriz.

İster küçük işletme olun ister küresel dev bir şirket şeffaf bir politika izlemek ve kullanıcılarla bire bir ilgilenmek uzun vadede hem marka bilinirliğiniz hem de itibarınız için bir kaldıraç etkisi yapacaktır. Markanın sayfasını ziyaret edenlerin kendilerini iyi hissetmeleri ve markanın sayfasına güven duymaları müşterilerin marka sayfasını daha sonra tekrar tercih etmelerini sağlayacaktır.

Permalink

Related Posts