E-Ticarette Gerçek Zamanlı Satış Teknikleri

E-Ticarette Gerçek Zamanlı Satış Teknikleri

E-Ticarette Gerçek Zamanlı Satış Teknikleri

Gün geçtikçe internet daha çok büyüyor. İnternet büyüdükçe her sektörü içine almaya başladı.  E-kolaydan başladık E-ticarette bulduk kendimizi. Gerçek zamanlı satış tekniklerine geçmeden önce nelerin E-‘si çıktı onlara göz atalım.

E-Devlet
E-İş
E-Bülten
E-Book
E-Dükkan
E-Hükümet
E-Dergi
E-Katalog
E-Şirket
E-Toplantı
E-Kitap
E-Türkiye
E-Mağaza
E-Gıda
E-Noter

Ama bunlardan daha hızlı gelişen sektör E-ticaret. E-ticarette kullanılan satış teknikleri söyle sıralayabiliriz;

E-Posta Pazarlama (Email Marketing)

Pew Internet & American Life Project adlı 2011 yılında yapılan bir araştırmaya göre; e-mail okuma ve yazma çevrimiçi etkinler arasında en yaygın olanıdır. Ve yapılan bu araştırmaya göre; Amerikalı yetişkinlerin %92’si e-posta kullanmaktadır. Bu yükseklikteki oran e-posta pazarlamanın e-ticarette mükemmel bir pazarlama aracı olduğunu kanıtlar.

Brandon Eley; Pazarlama kampanyalarında anlık yarar sağlamanın en kolay yolunun e-mail pazarlama olduğunu ve kampanyanın doğru zamanda uygulandığında getirisinin yüksek olduğunu belirtmektedir. E-mail gönderimi ile özel kampanyalarınızı, iskonto, özel fırsatlar ya da duyurmak istediğiniz makale ya da içerikleri istediğiniz hedef kitleye ulaştırabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (Search Engine Optimization)

Arama Motoru Optimizasyonu ile site yapılarındaki değişen içerik ve uygulamalar Google ve Bing gibi arama motorları tarafından algılanmakta ve indekslenmektedir.

Ziyaretçi sayısını artırmak ve tarayıcıların siteyi fark etmesi için basit ve anlaşılır içerikler ile sürekli güncellenme yapmak gerekir. Arama motoru optimizasyonu birçok kişi ve firmanın önem verdiği ve bir o kadar da teknik anlamda birçok kişinin eğitim alması gereken bir konudur. Bu nedenle firmalara ve bireysel eğitimlere yönelik birçok kaynak bulunmaktadır. Bunlardan biri Google Arama Motoru Optimizasyon başlangıç rehberi faydalı bir kaynaktır.

Google, Webmaster YouTube Kanalı ile de SEO hakkında sorulan tüm soruları yanıtlamaktadır. Aynı zamanda Google ülke temsilcilerinin yapmış olduğu seminerler de bu konuda başarılı eğitimler vermektedir. Kısaca içeriklerde anahtar kelimelerin aşırı derecede kullanılmaması ve içeriklerin alıntı olmaması gerektiği; oluşturulacak içeriklerin özgün olması her zaman önemli bir kriterdir.

İçerik Pazarlama (Content Marketing)

İçerik pazarlama ile deneyimlerinizi yayınlayarak; potansiyel müşterilerinize ulaşabilir ve sürekli müşteriler elde edebilirsiniz. İçerik pazarlama ile ilgili örnek vermek gerekirse; Bir bilgisayar parçası satan bir kişi web sitesinde açtığı bloğunda dizüstü bilgisayar nasıl temizlenir, temizlenirken yapılması gerekenlerle ilgili yazı paylaştı ve bu bloğun da temizlediği aleti koydu bu yazıyı okuyan kişi o ürünü alma yoluna gidecektir.

Bu yöntemi sosyal medya kullanılarak da yapılabilir. Aynı içeriğin videosunu çekip ürünü izleyicinin gözüne sokmadan bir maksimum iki kere göstererek yayınlarsak izleyici bu videodaki ürünü beğenip almak isteyecektir.

Sosyal Medya Pazarlaması (Social Media Marketing)

Günümüzde interneti olup sosyal medyada olmayan neredeyse yoktur. Nitekim araştırmalara göre de sosyal medya kullanımı Avrupa’da en çok ülkemize aittir. Bu kadar çok kullanıcısı olan bir yerde satış yapmakta bir o kadar kolay oluyor tabi bu işi doğru yapmakta önem taşıyor. Bu sayede yeni bir iş sektörü haline gelen sosyal medya uzmanlığı ortaya çıkmıştır. Son zamanlardaki sosyal medyada konuşulan şirketler marka bilinirliğini ve sadakatini daha da artırmaktadır. Wifim olarak bu konuda da sizlere destek vermekteyiz.

Yarışma Pazarlama (Contest Marketing)

Yarışma pazarlama yöntemi genelde e-mail ve indirim pazarlama yöntemleri ile birlikte kullanılmaktadır. En tipik örneklerinden biri ise; sosyal medya üzerinden düzenlenen yarışmalardır. Bu yarışmanın bir ödülü vardır. Ve bu ödülü kazanabilmek için ya kampanyanın paylaşılması istenir ya da siteye trafik sağlanarak kişilerin isim, soyisim ve e-mail adresleri alınır.

Ya da yarışmaya katılan herkese %10 ya da %20 gibi indirim kuponları verilerek site trafiği artırılabilir. Ve yarışmaya katılanların bilgileri e-mail listesine eklenerek, e-posta pazarlamada da kullanılabilecek veriler oluşturulmuş olunur.
Bu taktikle e-posta verisi zenginleştirilmiş olur. Hem sosyal medyada takipçisi sayısı artırılır ve verilen indirim kuponları ile de satış gerçekleştirilir.

Ekran ve Video Reklamı (Display and Video Advertising)

Televizyonda kullanılan reklama benzer bir pazarlama taktiğidir. Youtube bu pazarlama taktiğine geniş yer vermiştir. Youtube’a video izlemek için giren biri daha önce ilgilenmiş olduğu konu ya da okuduğu bir yazı ile ilintili firmaların reklamlarını anlık afişler (banner) şeklinde görebilir.

Çok Kanallı Satış (Multi-channel Selling)

Çok kanallı satış kendi siteniz dışında tanınmış, kullanıcı güvenini önceden kazanmış sitelerde satış yapmaktan geçiyor. Amazon, Sears, Newegg, eBay, Gittigidiyor, Hepsiburada ya da Markafoni gibi siteler belli komisyon karşılığında sitelerinde satış yapılmasına izin vermektedir. Bu kanalları kullanarak hem satış yapıp kazanç elde edebilirsiniz hem de site trafiğinizi de artırabilirsiniz.

Permalink

Related Posts