Sosyal Veriyi Kullanmak

Sosyal Veriyi Kullanmak

Sosyal Veriyi Kullanmak

Bir satışı gerçekleştirmede en önemli faktör müşteriyi tanımaktır. Peki ya binden fazla müşteriniz varsa onları nasıl tek tek tanıyacaksınız? Burada sosyal veriyi kullanma devreye giriyor. Alıcılar sosyal veride kullanıcılar diye geçtiğinden bu terime şimdiden alışmanızı tavsiye ederiz. Kullanıcılar sosyal veriyi kullanma aşamasında da etiketlere ayrılır. Akademide buna kategorize etmek de denir. Kategorilere ayrılan müşterinin sosyal davranışlarına göre tanım getirmek müşteriyi tanımada yardımcı olacaktır.

Müşteriyi tanımadan satışı gerçekleştirmek imkansızdır. Bu yüzden sizler için hazırladığımız makaleyi inceleyip eksik fazla varsa yorumlamanızı rica ederiz.

Hedef Pazarınız için “Sosyal Veri”yi Kullanmanın 4 yolu

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki birbiri ile iletişimde olmayan cihaz neredeyse kalmadı. Bu da demek oluyor ki insanlar sosyal kaynakları kullanarak pazarlamacılar için arkasında dijital iz bırakıyorlar. Aslında kullanıcılar pazarlamacıların onlarla ilgilenmesini takip etmesini istiyor. Müşteri odaklı hizmet anlayışının dijital ortamdaki hali kısaca budur.

Sosyal veri pazarlamacılar için büyük bir nimet çünkü pazarlamacılar, sosyal platformlarda kullanıcıların izinle istenen birçok bilgisine ulaşma imkanı buluyor. Bu veriler pazarlamacının potansiyel veya mevcut müşterilerle iletişime geçmelerine de çok büyük bir etken oluyor. Kategorize ettiğiniz kullanıcılara atacağınız mesaj daha çok kişisel içerikli olacağından müşterinin ilgisini çekecektir.Hatta müşteri bunu nasıl bilebildiğinizi şaşırıp sadece kendisine bu tür iletişim sağlandığı algısına kapılıp kendisini özel hissedebilecektir.

Örneğin e-mail marketing verisini ve içeriğini uygun kullanırsanız işletmenize küsmüş, sosyal medyalarda olumsuz yorumlar yapmış ve bir daha işletmenize gelmeyeceğini belirten müşterilerinizle aranızı düzeltmekle kalmayıp sadık müşteriye dönüştürebilirsiniz. Hedeflediğiniz pazar üzerinde sosyal veriyi nasıl kullanacağınızı ve dijital izleri nasıl müşteri odaklı kampanyalara dönüştüreceğinizi birkaç yöntemle anlatmaya çalışalım:

İnsanları Takip Ettiği Etkinliklere Göre Hedefleme

2015’in Haziran ayında Twitter’ın duyurduğu bir eklenti sayesinde (Event Targeting) fuar, konser, festival gibi birçok etkinlikleri takip edebilecek. Dahada önemlisi bu etkinliklere kimlerin katılacağını hangi kitlenin bu etkinliklerle ilgilendiğini görebilirsiniz. Etkinlik kitlesini anlamaya başladığınızda ise kampanyalarınızı buna göre ayarlayabilirsiniz.

İçerik Pazarlamanızı ilgi Çeken Veya Trend Olan İçerkleri Göre Hedefleme

İçeriğinizin popüler olması, sevilmesi ve paylaşılmasını istiyorsanız, sosyal veriyi kullanarak içinde bulunduğunuz zamanın en popüler olan içerileri bulup kendi içeriğinizi bunlara göre düzenleyip çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz. Örnek olarak bu aralar tüm dünyanın ilgi odağı olan bir oyunu bir gezi firması kendi reklamı gibi verip birçok kesimin dikkatini çekmeyi başarmıştır.

Yine diğer platformlardaki sayfalarınızda paylaştığınız gönderilerden en çok beğenilene paralel olarak paylaşımlar sergileyebilirsiniz. Teknik programlar ile aranız iyi değilse bile deneme yanılma yoluyla uygun içerik oluşturmakta fayda vardır. Burada Wifim cihazı da size yardımcı olabilir. Admin paneline eklediğiniz içeriklerden en çok hangisinin etkileşim aldığını görebilirsiniz. Böylece doğru müşteriyi de işletmenizle tanıştırmış olursunuz.

Platforma Göre Hedefleme; Daha Sonra Hedef Kitle Niteliklerine Göre Tekrar Hedefleme

Sosyal veriyi kullanarak hedefleme yapmanın en basit yöntemi budur. Örneğin; Facebook For Bussines ve Twitter Ads reklamlarınızı ilk olarak belirlediğiniz bir gruba göstererek bilgi sağlıyor. Bu gruptaki kişiler reklamınızı tıkladığında kullanıcı ile ilgili bilgi almış oluyorsunuz. Böylece başka web sayfalarında bu verilere uygun kişileri hedefleyebilirsiniz. Reklamlar ile aramız iyi değil; bütçe ayıramayız diyorsanız geliştirdiğimiz cihaz ile ücretsiz reklam sunabilirsiniz. Özellikle Google hedef kitlenize tekrardan ulaşmanızı en basite indirgemiştir.

Sosyal Etkiye Göre Hedefleme

Hayranları veya destekçileri olan hayran veya destekçileriniz varsa global bir şirket olmanız çok daha kolay olacaktır. Hedeflediğiniz kitlenin etkilendiği biri veya bir şey (hayvanlar alemi, doğa, çocuklar, kültürel etkinlikler) varsa onların da desteğini, etkileşimini alarak hedef kitlenize ulaşmanız daha kolay olacaktır.

Sonuca varmak gerekirse sosyal veri pazarlama için çok önemli bir bilgi kaynağıdır. Her şeyi basit tutmaya çalışın ve denemediğiniz işlere başkasının sözleri ile girmekten kaçının bu size yarardan çok zarar sağlayacaktır ve daha da önemlisi ise müşteriye satmak için bir şey yapmayın önce bir araştırın müşterine istiyor bunu bulup stratejilerinizi buna yöneltin. En basitinden bunlardan hiçbirini yapamıyorsanız sosyal medya hesaplarınızdan aldığınız istatistikleri yorumlayın. Takipçileriniz en çok hangi saatlerde online oluyor, demografik özellikleri neler vs. Unutmayın ki; müşteri odaklı olmak, veriye dayalı olan pazarlamanın başarı anahtarıdır.

Permalink

Recent Posts