
Facebook Sayfanızı Doğru Yönetiyor Musunuz?
Günümüzde artık tüm sektörlerde rekabet büyük, zaman az, kaynaklar ise sınırlı. Bir girişimci markasını tanıtabilmek ve girişimini ayağa kaldırabilmek için, günümüzün en aktif araçlarından biri olan Facebook’ u herhangi bir uzmana, yardıma ve maliyete gerek duymadan kendisi için çok sağlam bir silaha dönüştürebilir. Her sektörde başarılı olabilmenin, akılda kalabilmenin püf noktaları var ise tabi ki sosyal ağlarda özellikle Facebook’ta da başarıyı zirvede tutmanın bir formülü var. Gelin bunları tek tek ele alalım.
Kelime Sayısı
Çok kısa paylaşımlar daha fazla rağbet görüyor. Ancak Facebook’un yeni algoritmasına göre ana sayfada görünmesini isterseniz 80 karakterin üstünde tutmanız gerekecektir. Eğer paylaşımlarınız 80 karakterin üstündeyse bu Facebook un paylaşımınızı iki kat fazla gösterime tabi tutacağını size müjdelemek isteriz. Tabi ki otomasyona bağlanmış aynı cümlelerle copy paste yaparak değil, içeriği özgün ve size özel olmalı.
Görsel Eklemeyi Unutmayın!
Yaptığınız paylaşımlara görsel eklerseniz paylaşımınız %37 daha fazla gösteriliyor. Bu görseller 940px 788px ebadında olursa Facebook için en uygun ölçüyü bulmuşsunuz demektir. Görsellerin size ait olmasına özen gösterin.
Zamanlama Mühim
İş saatlerinin içinde paylaşım yapmamaya özen gösterin.”17:00-01:00 arası yapılan paylaşımlar, 08:00-17:00 arası yapılan paylaşımlardan %11 ve gece yarısından sonra yapılan paylaşımlardan %30 daha fazla görünüyor. Günde 1 ya da 2 paylaşım (bunu takipçi sayınızla doğru orantılı olarak ayarlayabilirsiniz, yine de maksimum 3 paylaşım! ) kâfi. Tabi bu durumlar sayfanızdaki takipçilerin demografik nitelikleriyle de ilişkili. Detay için sayfanızın İstatistik bölümüne giriniz; sol tarafta bulunan Gönderiler bölmesini tıklayınız. Karşınıza gün bazlı online olma sekmendi çıkacaktır. Buradaki grafiklerden takipçilerinizin genelde hangi günlerde ve hangi saatlerde aktif/pasif olduğunu görebilirsiniz. Böylece en çok online olunan saatlere göre paylaşım yaparsınız.
Hafta Sonu
Hafta sonları yapılan paylaşımların daha çok etkileşime girdiğini gözlemledik. Örneğin pazar günü yapılan bir paylaşım Çarşamba günü yapılan bir paylaşımdan %35 daha fazla etkileşim gösteriyor.
#Hashtag Kullanımı
Eğer paylaşımlarda Hashtag # kullanılırsa %60 daha fazla etkileşim sağladığını ve şayet uygun içerik hazırlanmış ise 2.7 kat daha fazla gösterileceğini biliyor muydunuz? Ancak çoğu sayfalarda gördüğümüz hatalardan biri de her kelimeye etiket uygulaması. Öyle ki ”ve” bağlacını dahi etiketleyen sayfaları gördük. Sadece konudaki kilit noktaları vurgulamak ve aynı alandaki bireylere erişmek için kullanın. Örneğin paylaşımınız sağlık ile ilgili ancak siz arada ekonomiye de değinmişsiniz. Cümlede geçen ”maddiyat” kelimesini etiketlemeyin. Bu konu bütünlüğünüzü bozduğu gibi kişilerin dikkatini de dağıtır.
Etkileşiminizi Arttıracak Birkaç Ekstra İp Ucu
Video içerik konusunda eksik olduğunu kabul eden Facebook, video eklenmiş paylaşımlara daha çok önem veriyor. O yüzden markanız ve müşterileriniz ile ilgili her şeyi özgün ve kaliteli videolarla aktarabilirsiniz. Video süresinin Facebook için 30-60 sn arasında olması idealdir. Olabildiğince size ait videolar paylaşın.
Sayfanızı interaktif hale getirin. Sorular sorarak etkileşim konusunda haftada bir şansınızı deneyebilirsiniz. Bu hayranlarınızı da etkileşim konusunda cesaretlendirecektir. İletişimde sadece kendi ürünlerinizi pazarlayan yazıların dışına çıkın. Konuştuklarınıza değer katın.
Çalışanlarınızla olumsuz yorumlara, saldırılara ve krize yönelik net bir strateji belirleyin. Tabi ki SPAM ve olumsuz yorumlarla mücadele edin. bir yorumu hakaret içermiyorsa sırf olumsuz diye kaldırmayın. Krizi fırsata çevirin. Çalışanlarınızı daima eğitin.
Eğer bir hata yaparsanız ki büyük ihtimalle bir gün yapacaksınız, özür dileyin. Yurdum insanı bedava tekliflerden hoşlanır. Kuponlar, indirimler, kampanyalar ve özel teklifler bu konuda yapılacaklar arasındadır ama bunu sakın abartmayın.
Hayranlarınızın sayfanızı sıkıcı ve kendini tekrarlayan bir sayfa olarak görüp “unlike” etmelerini engellemek amacı ile hayranlarınıza sayfanız ile etkileşime geçmeleri için nedenler sunun. Bunun için etkili Facebook uygulamalarından da faydalanabilirsiniz. Yorumlara mutlaka cevap verin ve burada zamanlamayı unutmayın. Kısa sürede vereceğiniz cevaplar etkileşimi arttıracaktır. Kişisel iletişim her zaman önemlidir. Gerçek insanlarla konuştuğunuzu unutmayın. İsimlerini kullanarak cevaplar vermek önemli bir kişiselleştirme yolu olabilir.