E-Mail Marketing İçin Önemli Bilgiler

E-Mail Marketing İçin Önemli Bilgiler

E-Mail Marketing İçin Önemli Bilgiler

E-maillerinizin Junk (spam) maile düşmemesi için neler yapmalı?

E- ticaretle uğraşan ve müşterilerine mail yoluyla ulaşan her şirketin korkulu rüyasıdır Junk (spam) mailler. Peki nedir bu junk mail? Junk kelime anlamı olarak; spam, gereksiz, yanıltıcı, çöp anlamlarına gelen bir sözcüktür. Kullanıcıların isteği olmadan gönderilen reklam içerikli mailler doğrudan junk mail klasörüne düşerler. İzinli gönderilse dahi bir çok e- posta kullanıcısına ulaşamadan junk klasöründe silinmeyi bekler. Bazen de gelen kutusuna düşen e-postalar kullanıcılar tarafından tek tıkla junk mail klasörüne gönderilirler. İşte bu gerçekten istenmeyen bir durumdur. E- ticaret Şirketinizin kolayca kara listeye girmesine neden olur.

Peki emeklerinizin boşa gitmemesi, müşterilerinize güvenilir imajınızı zedelemeden ulaşabilmeniz, uzun lafın kısası junk klasörüne düşmemek için nelere dikkat etmelisiniz gelin bir göz atalım.

  1. Öncelikle sadece resimlerden oluşan maillerin spam olarak algılanma oranı yüksek olduğundan göndereceğiniz maillerin içeriğinde en az 10 cümlelik metin olmasına dikkat edin.
  2. Konu başlığını kısa tutun. Konu satırında asla “tamamen” BÜYÜK HARF ve ünlem kullanmayın. Konu satırı, boşluklar dâhil maksimum 49 karakterden oluşmalı ve kullanıcıların ismini kesinlikle bu bölüme yazmayın.
  3. ‘Abonelikten ayrıl’ alternatifini mailde belirgin hale getirin. Ancak bu seçeneği iletişim linklerinden uzak bir alana yerleştirin. Mail gönderimi düzenli olarak yapılıyorsa, ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneği ‘Spam’ olarak etiketleme seçeneğinden daha görünür olması sağlayınız. Listeden çıkmak isteyen bir kullanıcı talebi aldığınızda, hızlı davranın. US CAN SPAM sizi 10 gün boyunca izler. Eğer kişiyi listenizden çıkarmadan 10 günlük süre içerisinde, ikinci bir gönderim daha yaparsanız, rahatlıkla kara-listeye düşebilirsiniz.
  4. Mail içeriğinizde görsel yer alıyorsa, boyutunun 150-200 KB’yi geçmemesine dikkat etmelisiniz. Büyük boyutlu görseller, mesajın e-posta sunucuları tarafından otomatik olarak ‘spam’ olarak işaretlenebilmekde bazende black list yani kara liste diye tabir edilen listeye alınmanıza sebep olabilmektedir.
  5. Metinlerde, kabul görmüş, endüstri standardı halini almış yazı tiplerini (font) kullanın. Ayrıca mail içeriğinde bold diye tabir ettiğimiz kalın yazma işlevini çok sık değil hiç kullanmayınız.
  6. Mesajınızı e-postanın gövdesinde vermeye, ekli dosya göndermemeye özen gösterin. Ekinde dosya bulunan e-maillerin boyutu artmakla birlikte spam olarak işaretlenme olasılığı yükselir. Gerekli olduğu takdirde, ilgili dosyayı web sayfanıza ekleyerek bağlantı verin.
  7. İlgili panellerden spf kaydı olarak tabir edilen kaydını da yapmanız sizin için faydalı olacaktır.
  8. Toplu gönderimleriniz için özel bir mail adresi oluşturun ve bu adresi sadece pazarlama e-postalarınız göndermek için kullanın.
  9. Sadeliği tercih ediniz abartılı bir mail gönderiminden kaçınınız. Ana metinin tamamında BÜYÜK HARF kullanmaktan sakının. “Buraya tıklayın” gibi cümleler ve TL, $, € ve benzeri sembolleri kullanmayın. Ücretsiz (free), garantili (guarantee), kredi kartı (credit card), seks (sex) gibi kelimeleri de kullanmayın. İsme özel e-mail gönderdiğinizde, eğer listenizden e-postaya isimleri yazdıran kodda bir hata oluşursa ve “Sayın …” şeklinde isim kısmı boş olan bir e-posta gönderilirse, SPAM olarak işaretlenirsiniz. Tamamen veya yoğun olarak KOYU renkli tümleceler kullanmaktan sakının. İçerikte farklı renkler kullanmayın. Unutmayın karmakarışık mailler kullanıcının gözünde Tokyo’nun her telden  ayrı çalan rengarenk gözü yoran sokakları gibi görünecektir.
  10. Firmanızın fiziki adresini mutlaka her e-postada belirtin.
  11. İzinli gönderim yapın, toplu e-posta listenizde bulunmayan kişilere gönderim yapmayın. Birden fazla gönderim yapmayın. Hatta mümkünse ayda en fazla 2 gönderim yapın.
  12. E-mail marketing firmanız ile müşteriniz arasında direkt iletişim kanalı olduğundan sadece önemli gelişmeler için kullanınız.

Bu maddeleri uyguladığınız takdirde e-postalarınız sorunsuz bir şekilde gelen kutu klasöründe yerini alacak kazanan siz olacaksınız.

Permalink

Recent Posts