Bir Yeni Medya Silahı Olarak Remarketing Nedir?

Bir Yeni Medya Silahı Olarak Remarketing Nedir?

Bir Yeni Medya Silahı Olarak Remarketing Nedir?

İletişim teknolojileri ile beraber pazarlama teknikleri de yeni bir boyut aldı. AdWords yeniden pazarlamayı ürettiğinden beri müşteri ikna yöntemleri eskisi gibi olmadı. Güncel dijital pazarlama teknikleri arasından belki de en etkili olanlarında biri olan Remarketing yöntemleri, birçok alt yapısal ve iletişimsel avantajı da yanında getirmektedir. Harekete geçirici ve direk ilgili kitleye yönelik bir teknik olduğu için etkisi oldukça yüksektir. Zaten sitenize göz atan potansiyel müşterilerinizin aklında yer etmek istemez misiniz?

Remarketing İle Pazarlama Kuralları Yeniden Belirleniyor!

Görüntülü reklam teknikleri kullanıldığı için bireylerin ürün satın alma konusunda güdülenmesi üzerinde pozitif etkileri bulunmaktadır. Zaten ürün potansiyel müşterinin ilgi alanındadır. Hedefe yeni bir ok atmak amaçlarınıza yakınlaşmanızı sağlayacaktır.

Pazarlama listeleri ile istediğiniz ürünleri ön plana çıkarma şansınız olmaktadır. Bu da müşteri üzerindeki Call to Action etkilerinin sizin tarafınızdan, şirket çıkarlarınız doğrultusunda yönlendirilebilmesi demektir. Günümüzde bunu becerebilen pazarlama aracı sayısı yok denecek kadar azdır. Yaptığınız reklam kampanyalarının etkilerini olumlu anlamda arttıracaktır. Kaliteli “landing page“ler ile beslenirse özellikle ürün ve hizmet satışında büyük etkileri olan bir sistemdir.

Ambalaj, fiyat ve ürüne güveniyorsanız kullanabileceğiniz en etkili yollardan birisidir. SEO teknikleri ile beslendiği zaman markanızın tanıtımına ve değer kazanmasına yardımcı olmaktadır.

Yeniden Pazarlama kuralları, mesaj ve prensipleri geleneksel pazarlama ilkelerinden çok daha farklıdır. İlk seferde ıskaladığınız müşteriyi tekrar aynı mesaj ile yanınıza çekemezsiniz. Eğer “Al” mesajı ile bir müşteriyi yakalayamadıysanız yeni mesajınız çok daha farklı olmalıdır. Misal “Daha az öde” mesajı ile müşterinizin aklına bir soru işareti yerleştirebilirsiniz. Pazarlama ve dijital pazarlama arasındaki en temel farklardan bir tanesi bu tarz durumsallıklara uygun materyaller üretmenin yeni tekniklerde mümkün olmasıdır. Büyük kampanyalara harcanan yüz binlerce dolar yerine kaliteli Remarketing uzmanları ile çalışmak daha fazla etkili olmaktadır. Özellikle satın alma yöntemlerinin gelişmesi ile beraber bu tarz pazarlama teknikleri hızlı bir yükselişe geçmiş durumda. 2015 yılı verilerine baktığımızda Elektronik ticaretin Türkiye’deki payı %33 seviyelerine geldi. Bu pastanın 10 yıl içerisinde büyümesi ve %65’lere ulaşması beklenmektedir.

Dünyanın her yerinde artan şehirli sayıları ile beraber çeşitlenen müşteri profillerine geleneksel pazarlama iletişimi ile ulaşmak neredeyse imkânsız bir hale geldi. Cep telefonlarımız ile aramızdaki yoğun iletişimi gazeteler ve televizyon ile kurmuyor, sokaktaki billboardlara bile daha kısa süreliğine bakıyoruz. Facebook’un kaydettiği yüzde 33’lük büyüme elbette rastlantı değil. Yeniden pazarlama teknikleri dijital pazarlama yöntemleri arasında belki de en etkililerinden bir tanesi. Şirketinizi, marka değerlerinizi, ürününüzü bu tarz nimetlerden mahrum etmek gelecek açısından olumsuz sinyaller almanıza neden olacaktır. Pazarlamayı yeniden düşünmek denilen durum tam bu noktada başlamaktadır. Hayatın, endüstrinin, iletişim teknolojilerinin neresinde kalacağınıza karar vermek sizin elinizde.

Permalink

Recent Posts